14 ani de cand Carl Sagan a aparut ultima data intr-o emisiune televizata

Exact acum 14 ani, pe 27 mai 1996,  Carl Sagan a aparut ultima oara intr-o emisiune TV. Carl Sagan a fost un celebru astrofizician si popularizator de stiinta, pionier al exobiologiei şi fondator al programului de căutare a inteligeței în spațiul extraterestru (SETI – Search for Extra-Terrestrial Intelligence).

In acest interviu, Sagan vorbeste despre importanta stiintei in societate si ca nu e ceva greu de inteles de catre publicul larg, despre importanta dovezilor si metodei stiintifice de cautare a adevarului, despre religie dar si despre boala de care suferea el, mielodisplazia (un fel de cancer al maduvei osoase). Chiar spune ca este foarte norocos caci boala sa intrase in remisiune in urma tratamentului. Din pacate a murit chiar in acel an, in luna decembrie, in urma unei pneumonii.

Mai jos puteti urmari prima parte a acestui interviu.

Articol scris de Raul Sandu.

8 comentarii

Filed under Ştiri diverse

8 responses to “14 ani de cand Carl Sagan a aparut ultima data intr-o emisiune televizata

  1. programului de căutare a inteligenţei artificiale (SETI – Search for Extra-Terrestrial Intelligence).

    trebuia să fie „programul de căutare a inteligeței în spațiul extraterestru”.

  2. Dan

    Pentru mine, serialul COSMOS, difuzat pe vremea când eram copil de TVR, a reprezentat momentul care mi-a deschis apetitul pentru cunoaștere. Chiar și astăzi, la câteva zeci de ani după conceperea lui, este considerat unul dintre cele mai reușite spectacole de popularizare a științei, din toate timpurile.
    Dintr-unul din primele mele salarii mi-am cumpărat întreaga colecție pe DVD, și o revăd oricând cu plăcere. Un poem închinat științei și rațiunii.

  3. Rocknroll

    Carl Sagan a fost cel care – prin intermediul extraordinarului serial stiintific „Calatorie in univers” – „Cosmos”, titlul original (probabil cel mai bun serial stiintific de televiziune din anii ’80) mi-a deschis ochii, intr-o perioada in care ochii prea larg deschisi nu erau agreati intr-o societate dominata in buna masura de „Ochiul si timpanul”.
    A fost precum o oaza a cunoasterii intr-un desert al ignorantei, o inaltare a spiritului. A fost ceva fabulos, pentru mine, la acea vreme, adolescent fiind… si dorind sa stiu, sa aflu, sa descopar… cine suntem, de unde venim si incotro ne indreptam. Carl Sagan nu mi-a raspuns la aceste intrebari, insa mi-a aratat drumul, iar pentru asta ii voi fi etern recunoscator.

    Rest in peace, Carl!
    Vei ramane mereu o amintire de nesters…

  4. onebluebutterfly

    wow! ce bine ca s-a gandit cineva sa aminteasca de asta…un prilej bun pentru a revedea interviul! si acum zambesc cand imi aduc aminte de ironia fina- „i think he is not using the scientific method…” (vorbea de un psihiatru care credea ca sunt adevarate povestirile celor rapiti de extraterestri). Eh, unul din momentele acelea cand iti pare rau ca nu stii ce sa spui in loc de „odihneasca-se in pace”…:)

  5. Cretu Stefan

    Ma scuzati ca indraznesc sa va adresez o intrebare…Dupa descriere, cred ca suntem apropiati ca virsta, si mie, acest serial mi-a deschis ochii asupra lumii (Numarul infinit= Gogol Plex…daca imi aduc aminte…”ipoteticul” scuter care ar atinge viteza luminii cu care ne explica teoria relativitatii…chestiile astea le tin minte de la 8-10 ani…acum am 36)
    Va rog, spuneti-mi unde pot gasi de cumparat colectia completa a emisiunii pe DVD…Imi doresc din suflet sa o gasesc pentru fiul meu, vreau sa poata avea si el parte de acest serial care mie mi-a deschis universul cunoasterii.
    Multumesc,
    Stefan Cretu
    cretu_stefan@yahoo.com

  6. raulsandu.wordpress.com m-a surprins in mod placut. Foarte interesant! http://filme-online-hd.eu/ – filme online hd.

Lasă un răspuns

